• slider buiten 1020x260
  • slider sportschool 1020x360
  • slider groep 1020x260

Van 5 naar 10 km hardloopschema voor dames

Heb je al aan je conditie gewerkt en wil je nu langzaam uitbreiden naar langere afstanden? Wij hebben een hardloopschema samengesteld waarmee je aan de slag kunt als je wilt gaan trainen voor een 10km. Een schema voor 12 weken.

Magnesium tegen kramp

Sporters kunnen tijdens het sporten last hebben van kramp. Maar ook nachtelijke spierkrampen zijn vervelend en zorgen bij veel mensen voor een onrustige nacht. Maar liefst 40 procent van de Nederlanders heeft er weleens last van, vrouwen meer dan mannen. Maar wat is het nu precies? En is er iets aan te doen?

Save the Boobies

Op 31 augustus a.s. is er een sponsorloop in Rotterdam die Save the Boobies heet en waarmee het Het Academisch Borstkankercentrum wordt gesponsord.

Je kunt zien wie er meelopen (boobie savers) en je kunt daar ook de deelnemers sponsoren. Leuk en goed en vooral een sportief inititiatief.

TipSite: hardslagmeters op een rij

Een zeer goed overzicht met prijzen, vergelijkingen en ratings van een zeer groot aantal hartslagmeters. Uitgebreide uitleg en mogelijkheid tot online bestellen. Dit alles op de site van hrdlpn.nl

Aanraders en afraders voor hardlopen op het strand.

De zomer staat weer voor de deur en de stranden lokken. Zandkastelen bouwen en romantisch wandelen over het strand is allemaal prima, maar is het gezond om op het strand te gaan hardlopen? Dit zijn een aantal aanraders en afraders voor als je deze zomer wilt hardlopen langs de kust.

Trailrunning in de bergen: lopen of rennen?

Trailrunning gaat soms gepaard met lopen: geen teken van zwakte maar soms een onvermijdelijke of zelfs effectieve keuze. Ook voor toplopers! Niet alleen in Ultratrails. Ook bij de WK berglopen zijn er dusdanig steile stukken dat we de winnaars zien kiezen voor een looppas.

10 tips voor 10 k hardlopen

Loop je hard en wil je 10 kilometer kunnen lopen?
Of heb je al vaker 10 kilometer gelopen, maar blijf je hangen op dezelfde snelheid?
10 tips voor een (snellere) 10 kilometer.

Trailrunning Experience

Als je je wilt verdiepen in trailrunning en een afwisseling zoekt op het gewone hardlopen dan is een clinic wellicht een goede manier om het eens te proberen. Je moet wel getraind zijn en 8 - 10 km kunnen hardlopen.

De juiste voeding voor het hardlopen

De juiste voeding is van cruciaal belang voor een goede wedstrijdprestatie. Ruth McKean van het ASICS Running Clinics Pro Team (het professionele hardloopadviesteam van ASICS) adviseert wat, wanneer en hoeveel je voorafgaand aan een wedstrijd moet eten.

Balansoefeningen van essentieel belang

Balans is misschien wel de belangrijkste functie als we het hebben over kwaliteit van bewegen. Het gaat niet om de lenigheid, de kracht of de conditie, maar om het samenwerken van spieren. In dit geval is die spier-samenwerking erop gericht om je niet om te laten vallen.
Mensen die (veel) minder bewegen verliezen ook aan deze kwaliteit.

TipSite: hardloop kalender juni 2014

De vorige maanden publiceerden wij steeds een kalender met de activiteiten van de komende maand. Dit maar een link naar de site van hardloopkalender.nl. Hier kun je iedere gewenste optie meegeven en je krijgt dan meteen de activiteiten te zien. Je kunt b.v. je eigen postcode ingeven en daarop latten selectern. Hierbij de link naar de hardloopkalender.