• slider buiten 1020x260
  • slider sportschool 1020x360
  • slider groep 1020x260

Skien, zorg voor een goede voorbereiding

Skiën belast je lichaam op een bepaalde manier. Je bent opeens de hele dag buiten en sport zo'n 4 tot 6 uur (of meer) achter elkaar. En je gebruikt spieren die je normaal overdag nauwelijks gebruikt. Alpineskiën is zelfs even zwaar als intensief traplopen. Wil je veilig de piste op en skiblessures voorkomen? Zorg dan voor een goede training en voorbereiding.

Van 5 naar 10 km hardloopschema voor dames

Geschreven door Marlène Geskes.

Heb je al aan je conditie gewerkt en wil je nu langzaam uitbreiden naar langere afstanden? Wij hebben een hardloopschema samengesteld waarmee je aan de slag kunt als je wilt gaan trainen voor een 10km. Een schema voor 12 weken.

Touwtje springen: workout en afvallen

Geschreven door Marlène Geskes.

In spin, de bocht gaat in. Uit spuit, de bocht gaat uit. Keer terug naar je jeugd met touwtjespringen: dit is dé manier om in vorm te komen en te blijven! Het is goed voor je coördinatie, uithoudingsvermogen, voetenwerk, timing, beweeglijkheid, kracht, snelheid en explosiviteit.

Me en mijn Personal Trainer

Geschreven door Marlène Geskes.

Jarenlang was ik een fanatieke " spinner". Oftewel ik spinde gemiddeld zo'n vijf keer in de week. Opeens vond ik het te eenzijdig en ging ik me vervelen.

Hardlopen in de regen, wat heb je nodig?

Geschreven door Marlène Geskes.

Het regent en je wilt gaan hardlopen? Welke kleren heb je nodig voor het hardlopen?
Gelukkig kun je met het volgend overzicht altijd blijven lopen in de regen, hoe koud het ook is.

Fitness tijdens de zwangerschap, kan dat?

Geschreven door Marlène Geskes.

Fitness je tijdens je zwangerschap? Dan heeft dat veel voordelen. Je krijgt meer energie en je loopt minder kans op depressiviteit, incontinentie en complicaties bij de bevalling. Vanaf de laatste 3 maanden van je zwangerschap moet je het echter rustiger aan doen, en je oefeningen aanpassen. Bekijk de tips voor fitness tijdens een zwangerschap.

Ademhalingstips voor hardlopen

Geschreven door Marlène Geskes.

Om te kunnen sporten heb je energie nodig. Voor de energieverbranding is zuurstof nodig. Het is dus als sporter belangrijk dat je ademhalingstechniek in orde is.

De gezonde avocado

Geschreven door Marlène Geskes.

De avocado is langere tijd door de consument met rust gelaten, aangezien deze veel te vet en daarmee ongezond leek. Het tegenovergestelde blijkt echter waar.

Herken en voorkom peesblessures

Geschreven door Marlène Geskes.

Denk eens aan je biceps (spierbal), of elke andere spier, als een sleepwagen. Het maakt niet uit hoe sterk de sleepwagen zelf is, als de kabel waarmee de sleepwagen trekt beschadigd is, sleept hij niet meer.

Baseline tennis

Geschreven door Marlène Geskes.

Alle topspelers uit de professionele competities spelen vanaf de baseline. Baselinespel gaat om kracht, uithoudingsvermogen en nauwkeurigheid – ontdek hoe je deze 3 disciplines onder de knie kunt krijgen.

10 tips voor 10 k hardlopen

Geschreven door Marlène Geskes.

Loop je hard en wil je 10 kilometer kunnen lopen?
Of heb je al vaker 10 kilometer gelopen, maar blijf je hangen op dezelfde snelheid?
10 tips voor een (snellere) 10 kilometer.

Hot Yoga en Pilates: de ideale afwisseling

Geschreven door Marlène Geskes.

Omdat ik veel doe aan conditietrainingen, hardlopen en krachttrainingen, wilde ik er iets anders bij doen. Ik ben gestart met Hot Yoga en Pilates, de ideale afwisseling en lekker nu het kouder wordt.

Is sporten een goede oplossing bij een kater?

Geschreven door Marlène Geskes.

Je hoofd voelt zwaar en doet pijn, je bent misselijk en het liefst blijf je de hele dag in je bed liggen. Herkenbaar? Een avondje bier of wijn drinken moet je de volgende ochtend soms bekopen met een kater. Er is een manier om van dat nare gevoel af te komen: ga sporten!

Hoe vaak moet je hardlopen?

Geschreven door Marlène Geskes.

Hoe vaak moet je trainen in de week, wat is slim? Die vraag duikt bij iedere loper op die meer wil dan alleen een rondje voor een gezond lichaam.

Trailrunning Experience

Geschreven door Marlène Geskes.

Als je je wilt verdiepen in trailrunning en een afwisseling zoekt op het gewone hardlopen dan is een clinic wellicht een goede manier om het eens te proberen. Je moet wel getraind zijn en 8 - 10 km kunnen hardlopen.

Platte buik met een Kettlebell

Geschreven door Marlène Geskes.

Kettlebell wordt ook wel girya genoemd (komt uit het Russisch) en het heeft veel weg van een kanonskogel met een handvat hieraan vast gesmeed. Het is een gietijzeren gewicht dat rond is met een handvat eraan vast.